Nauka w wirtualnej rzeczywistości

VR powoli wkrada się do naszego życia. W tej technologii możemy oglądać filmy i grać w gry. Zaczyna być także używana w medycynie np. do leczenia depresji i rehabilitacji narządu ruchu. Biuro Promocji i naukowcy z SGGW wpadli na pomysł, jak wykorzystać VR także do celów naukowych i edukacyjnych. Właśnie powstała pierwsza tego typu aplikacja, stworzona na potrzeby Wydziału Medycyny Weterynaryjnej.

Użytkownik, zakładając gogle, dzięki specjalnym kontrolerom, które trzyma w dłoni może sterować wymodelowaną w przestrzeni sylwetką konia, tak by między innymi dokładnie przyjrzeć się budowie jego ciała. Ponieważ doświadczenia obejmują wiele zmysłów doświadczenia powstałe w ten sposób są bardzo realne, doskonale symulują fizyczną obecność w wirtualnym miejscu.

Premiera pierwszej realizacji w technologii VR w SGGW odbędzie się podczas Dni SGGW 19-20 maja 2017 r.

Zapraszamy na stoisko Biura Promocji. 


Załączniki

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka), w tym pliki funkcjonalne, analityczne i reklamowe. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych użytkowników serwisu i wykorzystywanych technologii śledzących dostępne są w „Polityce cookies”. Aby zmienić ustawienia skorzystaj z ustawień swojej przeglądarki, aby wyłączyć pliki cookies kliknij "Nie wyrażam zgody".
Polityka prywatności