"Projekt był realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka. W projekcie SGGW pełniła funkcje lidera, partnerami byli Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu oraz Instytut Maszyn Matematycznych w Warszawie" - mówił otwierając konferencję prof. dr hab. Alojzy Szymański, rektor SGGW.
"Projekt przyczynił się do wdrożenia nowoczesnych form nauczania w szkolnictwie oraz do stworzenia sieci współpracy zmierzającej do wprowadzenia wyników osiągniętych w projekcie do praktyki w innych jednostkach dydaktycznych w Polsce. Jestem przekonany, że opracowane narzędzia i metody mogą być wykorzystywane do unowocześnienia kształcenia w całym szkolnictwie wyższym" - podkreślił rektor Alojzy Szymański.
Konferencję prowadził prof. dr hab. Wiesław Bielawski, prorektor ds. rozwoju oraz merytoryczny opiekun projektu z ramienia władz uczelni. Władze SGGW reprezentowali także prof. dr hab. Bogdan Klepacki, prorektor ds. dydaktyki oraz prof. dr hab. Andrzej Lenart, pełnomocnik rektora ds. współpracy z gospodarką. W konferencji uczestniczyli kierownicy i pracownicy poszczególnych zadań realizowanych w ramach projektu, dziekani, pracownicy naukowi oraz kierownictwo i pracownicy Centrum Innowacji i Transferu Technologii, które prowadziło i rozliczało projekt. W spotkaniu wzięli udział także przedstawiciele partnerów pracujących w projekcie wspólnie z SGGW: prof. dr hab. Stanisław Baran, prorektor ds. nauki i współpracy z zagranicą Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, prof. dr hab. Krzysztof Kowalczyk, dziekan Wydziału Agrobioinżynierii Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, prof. dr hab. Monika Kozłowska, prorektor ds. studiów, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, mgr inż. Robert Fabiański, z-ca kanclerza ds. funduszy strukturalnych, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, dr hab. inż. Sylwester Tabor, prorektora ds. dydaktycznych i studenckich Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, mgr Tadeusz Kuroczycki z Instytutu Maszyn Matematycznych w Warszawie, mgr Bartłomiej Wojdył, dyrektor biura projektów i funduszy Unii Europejskiej, Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
W wyniku realizacji projektu, którego kierownikiem był dr Mirosław Woźniakowski z Wydziału Zastosowań Informatyki i Matematyki SGGW powstało wiele konkretnych produktów, które zaprezentowali podczas konferencji zamykającej, kierwonicy poszczególnych zadań. Główne efekty projektu to:
- Zaprojektowano i przeprowadzono studia niestacjonarne kierunku Rolnictwo w systemie e-learningu,
- Przeszkolono nauczycieli akademickich w tworzeniu kursów i materiałów dydaktycznych do zajęć prowadzonych w systemie e-lerningowym,
- Rozbudowano platformy i narzędzia informatyczne umożliwiające prowadzenie studiów, kursów i innych zajęć dydaktycznych metodą e-learningu (system edukacji zdalnej Adobe Connect Pro, system wideokonferencyjny Room Based Polycom, narzędzia informatyczne Articulate, Raptivity, KwnoledgePresenter),
- Opracowano podręczniki oraz przeprowadzono szkolenia w zakresie Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych (ECDL),
- Podniesiono kompetencje kadry akademickiej w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej (ICT),
- Utworzono Portal Biura Karier i Monitorowania Losów Absolwenta
,
- Przeprowadzono szkolenia „Pracownicy SGGW wobec studentów niepełnosprawnych”,
- Przeprowadzono szkolenia dla studentów „Autopromocja na rynku pracy”,
- Zorganizowano dla studentów SGGW staże i praktyki zawodowe ułatwiające start na rynku pracy,
- Opracowano i przeprowadzono kursy wyrównawcze z matematyki i fizyki dla studentów pierwszego roku,
- Wyposażono Bibliotekę Główną SGGW o nowe kolekcje e-książek w systemie EBRARY.
- Wdrożono system badania jakości kształcenia SEVQ+ przystosowany do metod e-learningowych
Ogółem w projekcie uczestniczyło 2539 osób, w tym: 165 nauczycieli akademickich w kursach wdrażania technologii e-learningowych, 76 nauczycieli akademickich w kursach zaawansowanych, 45 nauczycieli akademickich w kursach ECDL, 720 nauczycieli w szkoleniu o studentach niepełnosprawnych; blisko 1000 studentów w zajęciach wyrównawczych, 45 osób ukończy studia e-rolnictwo; 72 absolwentów skorzystało z programu staży zawodowych i 450 wzięło udział w szkoleniach przygotowujących do wejścia na rynek pracy.
Projekt w dużej mierze przyczynił się do zajęcia przez Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie już po raz czwarty z rzędu pierwszego miejsca w Konkursie na najbardziej innowacyjną Uczelnię w Polsce. A w 2013 roku SGGW zdobyła tytuł „Najbardziej innowacyjna i kreatywna uczelnia w Polsce w tworzeniu perspektyw zawodowych”.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie zaprasza uczelnie, inne jednostki badawcze i naukowe, instytucje oraz przedsiębiorstwa do współpracy przy podobnych projektach. Uczelnia jest otwarta na wszelkie propozycje współpracy, które przyczynią się do rozwoju partnerów oraz wzrostu gospodarczego kraju.