Jak co roku, kryteria oceny uczelni były bardzo szczegółowe i wymagały od najlepszych wykazania, że w procesie dydaktycznym i naukowym z sukcesem stosują nowoczesne rozwiązania informatyczne. Oceniano między innymi w jaki sposób uczelnie są widoczne w Internecie. SGGW bardzo intensywnie i z sukcesem, prowadzi działania marketingowe w internecie, w tym w portalach społecznościowych, komunikatorach internetowych, w popularnych portalach tematycznych oraz na własnej stronie internetowej, która dzięki ciągle aktualizowanym i interesującym informacjom, w poszczególnych miesiącach odnotowuje od 500 tysięcy do 1,5 miliona odsłon. Pozytywne efekty tych działań widoczne są podczas rekrutacji na studia.
W konkursie oceniano także wykorzystanie nowoczesnych technologii w dydaktyce, w tym między innymi edukację poprzez Internet, wyposażenie sal dydaktycznych, wykorzystywanie technologii ułatwiających studiowanie i dostęp do wiedzy. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego prowadzi między innymi jako lider unijnego projektu „Program unowocześniania kształcenia w SGGW dla zapewnienia konkurencyjności oraz wysokiej kompetencji absolwentów”, który ma za zadanie między innymi: wdrażanie i upowszechnianie kształcenia na odległość (studia eRolnictwo), podnoszenie kompetencji kadry akademickiej poprzez szkolenia, umożliwienie absolwentom zdobycia praktyki – także zagranicą, wdrożenie rozwiązań stosowanych w zagranicznych uczelniach w zakresie ICT w nauczaniu oraz wsparcie studentów i absolwentów w aktywnym wejściu na rynek pracy, w tym poprzez analizę losów absolwentów.
Kapituła konkursu oceniała także użyte przez uczelnie technologie ułatwiające studiowanie i dostęp do wiedzy. Analizowano między innymi elektroniczne systemy rejestracji kandydatów na studia, e-dziekanat, elektroniczne indeksy, dostęp do zbiorów bibliotecznych on-line, korzystanie z elektronicznych baz danych oraz licencje darmowego dla studentów oprogramowania.
Tworzenie perspektyw zawodowych dla absolwentów było ważnym elementem oceny (do 40% przyznawanych punktów). W SGGW funkcjonuje Sekcja Promocji Absolwentów „Agrokadra”, specjalny portal internetowy www.bk.sggw.pl przeznaczony dla studentów i absolwentów, którego zadaniem jest pomoc w zdobyciu pracy, działa Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości, poszczególne wydziały aktywnie współpracują z wieloma branżowymi przedsiębiorstwami, a studenci korzystają z bezpłatnych szkoleń wspomagających poruszanie się na trudnym rynku pracy. Oceniano także certyfikaty posiadane przez uczelnie oraz laboratoria akredytowane.
Laureatami konkursu „Najbardziej innowacyjna i kreatywna uczelnia w Polsce w tworzeniu perspektyw zawodowych” obok Szkoły Głównej Gospodsarstwa Wiejskiego zostały także następujące uczelnie:
Politechnika Łódzka
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet w Białymstoku
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu